e La casa (de la música) que vull 39 |Nativa
Skip to content


La casa (de la música) que vull 39

Escrit el 10/06/2020 per Jordi Farrés a la categoria La casa (de la música) que vull.
Tags:

Jordi Farrés Xirinachs, director de l’Escola de Músics i JPC

Davant la pregunta de “Què proposaries fer amb la Sala BARTS?”, m’ha vingut com un déjà-vu. Ara fa aproximadament uns 15 anys ens feia la mateixa pregunta el Regidor del Districte de Ciutat Vella en una presentació dintre del Teatre Scenic amb totes les entitats relacionades amb la música, teatre, dansa, cultura del Barri del Raval, de Sant Antoni i del Poble Sec.

Em sap greu repetir-me, però diré el mateix que vaig expressar en aquell moment, igual que ho van fer la gran majoria de les entitats cultural, educatives i socials que hi eren en aquell moment.

Com a representant de L’Escola de Músics i JPC que porta més de 28 anys al barri del Raval treballant amb xarxa amb les diferents entitats dels tres barris, reafirmem la nostra proposta que la sala BARTS es converteixi en un espai d’arts escèniques on es pugui fer tota mena d’activitats, espectacles, teatre, concerts, màgia, circ, i un llarg etc. Un equipament d’innovació cultural, de creació de nous llenguatges, de noves oportunitats per als joves, per a donar a conèixer noves propostes i talents, generant vincles amb les entitats culturals, educatives i socials i com a vèrtex d’unió, creant xarxes i diferents sinergies amb els tres barris que l’envolten.

Sincerament crec que és molt necessari tenir un espai polivalent, on es puguin fer espectacles de gran format, amb una gran capacitat de públic i assequible econòmicament per portar a bon terme les diferents propostes culturals que creen la gran xarxa d’entitats socio-culturals, de centres educatius, dels diferents casals infantils, juvenils o de gent gran, del veïns i veïnes dels tres barris que formen el triangle màgic del BARTS.

Esperem que aquest cop, el Teatre BARTS sigui de tots i totes les entitats, veïns i veïnes dels tres barris que el formen. Desitgem que no haguem d’esperar 15 o 20 anys més per veure-ho fet realitat.

Jordi Farrés Xirinachs, director de l’Escola de Músics i JPC

 


Il·lustració de Xavier Alamany pel número 41 de Nativa en paper (cliqueu la imatge).


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Arxius

Authors

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

-> castellano Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. A diferència d’altres organitzacions el nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i […]more →

Política de privadesa

Donen suport

mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )