Concert d’Inspira. 1/12

Per Sonia Galve
Foto: Néstor Noci –
bcnconcerts.com

Inspira
01-12-2010. Heliogàbal (Barcelona)

La metereologia a Londres va interrompre el trànsit europeu del duet de Brooklyn White Magic que havíen d’obrir el concert. Així vàrem poder revisitar l’honestedat esfereïdora dels udols de’n Dug; que tot sol, va atrevir-se a interpretar a capel·la el primer de 3 temes, preludi d’una nit intensa.

Els barcelonins Inspira van reservar dues nits per la sala que els va veure nèixer ara farà 4 anys aproximadament. Emocionat de tornar-hi, el Jordi Lanuza recorda els orígens i el periple que els ha portat al dolç  moment present; la gira de presentació del seu segon treball “Escapistes”  amb nova discogràfica, Amniòtic Records. La tarja de presentació ha estat el preciós videoclip de “Focs i brases” molt ben acollit a la xarxa que ha sabut representar l’essència de la banda.

El concert començava amb la declaració de principis de “Talls nets”, al cant a la maduresa el seguiren l’himne a la quotidianitat “Sona el despertador” i proclames a la vida anel·lada com “Onades de nit”. Talls onírics que sortien reforçats pel bon ús dels cors i delays, que endinsaven a l’audiència als racons més delicats de la natura. La banda: Dario Vuelta, Simon Williams, Cristian Diana, Fer Acosta i Jordi Lanuza sonava com un bloc i amb gran nitidesa aconseguiren moments superpotents, com al crescendo de “L’exercit dels 1.000 cors”, val a destacar l’excel·lent exercici del bateria durant tot el concert. Les lletres, acurades i poètiques, potser massa adjectivades, mereixen respecte per l’excepcional domini de la llengua. Inspira, és una filosofía de vida que enganxa; la tendresa, la saviesa, la comunió home-natura, la necessitat de tornar al punt de partida i de replantejar el mòn de forma esperançadora s’evidenciava als temes que vàren recuperar del seu anterior treball “Cova placenta” i “Dofins” (Cova Placenta, Cydònia, 2008).

Els bissos van ser per l’esperadíssima “Focs i brases”, tot un esclat d’eufòria, i per “Plou – i no vol parar”. Allà dalt ens van deixar:

I ara corre i trenca l’aire que respires avuí
i et fa viure el moment com si fòssin tots els instants
que la vida et regala.

La propera ocassió per veure en directe a Inspira serà aquest dissabte 18 desembre de 19:00 a 20:30h al showcase a l’Fnac d’Illa Diagonal.

https://www.myspace.com/inspirabcn

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

1 comentari a “Concert d’Inspira. 1/12”

Desplaça cap amunt
Nativa
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.