Aquest any, dins del BAM -un dels apartats musicals de les festes de La Mercè-, hi haurà un nou espai que estarà a Fabra i Coats i s’anomena BAM-Cultura Viva, en la configuració del qual algunes persones de l’entorn d’Indigestió, amb força més gent, hi hem participat, i al que us convidem a participar.
Aquests són alguns dels motius pels quals pensem que pot valer la pena treure-hi el cap:
- Pel què té d’experiment d’implicació de col.lectius amplis i diversos, inclosos els propis músics, en un espai de les festes de la ciutat.
- Per què, sense perdre de vista que és festa, també es planteja com un espai de reflexió sobre la dimensió comunitària de la música i les seves possibles connexions amb l’economia social i solidària.
- Per què té pinta de ser un bon lloc de trobada per a estar-hi a gust, a banda d’un espai de xerrades i concerts.
En la programació es poden diferenciar quatre moments amb les seves particularitats. Primer, la tarda de divendres, fins quarts de nou, amb cinc espais de converses simultànies i un diàleg final. Després, tres concerts fins la nit. Dissabte pel matí, fins les cinc de la tarda, activitats de taller i d’altres, i una paella musicada. I finalment, la tarda de dissabte, 12 actuacions repartides en quatre espais diferents del recinte.
Programa
DIVENDRES 22 DE SETEMBRE
Converses
17:00h
- Sindicalisme i autogestió. Diàleg entre Albert Costa d’SMAC! i un component d’Ojalá esté mi bici.
- El retorn social dels Festivals. Reflexió d’Oscar Rando director del festival Esperanzah, sobre el festival i l’ecosistema cooperatiu d’El Prat de Llobregat.
- Els músics de carrer. Íngrid de la Torre, directora del documental Sin Permiso.
- Relat d’un concert. Martí Sales, escriptor i músic.
- Polítiques per la música a la ciutat de Reikiavic. (ponent pendent de confirmar)
17:35h
- Renda universal bàsica i precarietat cultural. Hans Laguna, músic.
- Cooperatives de facturació: experiències i límits. Valentí València, soci i tècnic d’economia social del Col·lectiu Ronda.
- L’arrel de barri de la rumba de Barcelona. Johnny Tarradellas, músic.
- Tota la música és comunitària?. Rubén López Cano, etnomusicòleg.
- Presentació del llibre Desbordar Barcelona (Un relat alternatiu de la cultura a la ciutat). Membre del grup Desbordes Barcelona, autors del llibre.
18:10h
- Fins a quin punt el cooperativisme és una alternativa a la precarietat?. Núria Alcober, a partir de l’experiència del Koitton Club.
- Patrocini de la cultura: des de l’ESS podem donar una alternativa a les grans marques? Capfoguer i Alterevents: experiències de cooperatives de cervesa i gestió de barres d’esdeveniments.
- Quan parlem de so que molesta? Pedro de Cos, tècnic de so.
- Cultura de la remescla. Pedro Jiménez, de Zemos 98
- Música i comunitats afrodescendents. Vera G. Moumie, DJ i membre de Black Barcelona.
18:45h
- La precarietat dels treballadors subalterns de la cultura. Cels Campos, a partir de l’experiència de la vaga d’acomodadors de l’Auditori.
- El cooperativisme a l’entorn de la creació musical. Diana de la Torre, explica la creació col·lectiva del grup Orxata Sound System.
- El festival Iruñea Nola. Luis Soldevila, co-organitzador del festival.
- Diferents marc, diferents formes de viure la música. Sara Fontán, música.
- Per què no hi ha més dones fent música? Laura Sales Gutiérrez, investigadora de la Fundació Surt.
19:25h
DIÀLEG: Música, comunitat i economia social
- Judit Font (gestió comunitària de projectes socioculturals)
- Mireia Madroñero (programació i contractació)
- Iván Miró (cooperativista a La Ciutat Invisible)
- Pau Rodríguez (músic, Za!)
Concerts
20’30h
21’30h
22’30h
DISSABTE 23 DE SETEMBRE
Activitats
10:00h
- Quatre tallers de música balkànica. Muntats per Fanfarrai. Instrumental, de percussió, de cant i de ball. Part de la gràcia és que després, per la nit, es podrà participarà a l’escenari.
11:00h
- Sessió sobre brass bands. Amb Broken Brothers Brass Band (que també actuen divendres). Sobre la tradició d’aquestes bandes i l’adaptació que en fan ells.
- Discofòrum. Senzillament fer junts allò que tantes vegades fem sols: escoltar música, i explicar-nos perquè ens diu alguna cosa.
Aquestes activitats són gratuïtes, i cal apuntar-s’hi. Més informació: https://ajuntament.barcelona.cat/culturaviva/ca/bam-cultura-viva/activitats/
12:00h
- Meta-Karaoke. Més enllà del Karaoke, amb Internet2.
- Intervenció de la Llobregat BlockParty.
13:00h
- Paella musicada, amb Compartir Dóna Gustet. No va només de menjar. És també tota la cerimònia de mentre es fa…
Podeu reservar el vostre plat aquí: https://ajuntament.barcelona.cat/culturaviva/ca/bam-cultura-viva/activitats/paella-musicada-amb-compartir-dona-gustet/
Concerts
17:00h
17:30h
18:30h
19:00h
19:30h
20:30h
21:00h
21:30h
22:00h
(Actualització el 21/09/2017)
Atenent al que està passant aquests dies hem fet el següent comunicat:
Més informació: https://ajuntament.barcelona.cat/culturaviva/ca/bam-cultura-viva/
0 Respostes
Si vols pots seguir els comentaris per RSS.