e Cultura digital o apocalipsi |Nativa
Skip to content


Cultura digital o apocalipsi

Escrit el 14/05/2013 per Gala Pin a la categoria Intervencions al Fòrum.
Tags:

(Vídeo i frases extractades de la intervenció de Gala Pin al 12è Fòrum Indigestió)

“Tenim unes classes que tenen uns privilegis que estan ofegant a un ampli sector de la població i que tenen la democràcia segrestada.

“No vull parlar de la cultura institucional. De la cultura que entenem com la dels artistes i de l’art perquè crec que això pertany a una altra època i perquè crec que això és tergiversar la cultura que fem dia a dia.

“La idea mainstream que tenim de cultura ens ha portat a determinat tipus de cultura política.

“Internet és un espai on la forma hegemònica de fer és el cooperativisme. Internet és copiar i enllaçar. És compartir. I és una cosa que a nivell de grups humans tenim i practiquem des de fa molt de temps. La cultura tradicional ho ha fet tota la vida. Les cançons populars, tot el que és la cultura de carrer ho fa des de sempre. Però hi ha uns lobbys de les industries culturals que s’empenyen en defensar els seus interessos, en defensar els seus privilegis, i en capturar les obres culturals trencant la idea del compartir, i s’emparen en el paradigma de l’escassedat.

“És un espai també de llibertat, que hem conegut lliure i neutral. On tothom tenim la capacitat d’empoderar-nos, de crear les nostres comunitats i d’incidir políticament. Aquest espai no agrada el poder.

“Internet, amb l’excusa dels artistes, amb l’excusa que els artistes es moren de gana perquè compartim les seves obres, amb l’excusa que els artistes han de poder viure de la seva feina, que això és cert però això no vol dir que hi hagi uns lobbys que s’hagin d’enriquir, és amb l’excusa que el copyright s’ha de protegir, que comença la guerra contra la internet lliure i neutral, que comencen les ofensives legislatives, impulsades per lobbys però secundades per governs de tot tipus i de tots els colors. Comencen les iniciatives per exercir un control sobre internet, no només sobre internet sinó també sobre els usuaris o els habitants de les xarxes.

“Internet trenca amb el paradigma de l’artista, del productor i del creador. Tots som potencials creadors, també la gent que fa software, la gent que pica codi,…

“Es comença a crear una cultura política de lluita distribuïda sense tenir un centre però amb un objectiu comú. És amb l’excusa de que els artistes es moren de gana, de que s’ha de preservar la cultura, on es comença la guerra contra internet i contra un espai de llibertat.

“Per mi ara mateix estem en guerra. La meva proposta és assumir això. En una guerra o estàs amb nosaltres o estàs contra nosaltres. No té sentit seguir continuar potenciant una cultura que s’empara en el paradigma de l’escassedat, que es fa servir per coartar la llibertat d’expressió i per coartar espais que són de tots i que ens ajuden a construir cultures polítiques que ens han fet arribar fins al 15M, o que estan fent que hi hagi un espai d’empoderament col·lectiu com no s’havia donat fins ara.


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Arxius

Authors

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

-> castellano Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. A diferència d’altres organitzacions el nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i […]more →

Política de privadesa

Donen suport

mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )