e La casa (de la música) que vull 15 | Nativa
Skip to content


La casa (de la música) que vull 15

Escrit el 10/06/2020 per Sara Fontan a la categoria La casa (de la música) que vull.
Tags:

Sara Fontán, músico y profesora de música

¿Qué Casa de Música necesitan las personas que viven en  Barcelona?, me pregunto al intentar imaginarme como sería. ¿Hablamos de un espacio principalmente expositivo, con la particularidad de una gestión pública y de participación ciudadana? Si es un espacio expositivo de gestión pública, ¿también debería cumplir otras funciones? Y los artistas que pasen por ella ¿tendrán la oportunidad de ofrecer a la ciudadanía elementos que no pueden ofrecer en una sala de conciertos de gestión privada?

No quiero pensar en todos los proyectos que han fracasado desde gestión pública. Prefiero imaginar que este tendrá un equipo humano innovador y a la altura propositiva de ideas para poder crear un referente dentro del ámbito.

Imagino entonces una Casa de la Música donde las personas y las prácticas están por encima de los productos y donde los artistas se ven motivados a bajar del escenario porque pueden compartir unas maneras de hacer que dejarán un poso en la ciudadanía más allá de lo habitual.

Sara Fontán, músico y profesora de música

 


Il·lustració de Xavier Alamany pel número 41 de Nativa en paper (cliqueu la imatge).


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Últims comentaris

  • Amós: La cultura a la qual pertanyo no pot debatre. El projecte no compensa cap mena d’esforç reflexiu donat un...
  • Mercè: Maravilloso articulo! No deberiamos, de todas maneras, preguntarnos que dinámicas de cuido podemos incorporar...
  • Lemmy Caution: Visca Meyerhold! https://en.wikipedia.org/wiki/ Vsevolod_Meyerhold?wprov=sfla1
  • María Serrano: Gracias por tu comentario Pep. Suena super interesante ese trabajo y si hay algo de él que se pueda...

Autors

Arxius

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)nativa.cat

Política de privacitat

Donen suport

fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )