e La casa (de la música) que vull 13 |Nativa
Skip to content


La casa (de la música) que vull 13

Escrit el 10/06/2020 per Mar Medinyà a la categoria La casa (de la música) que vull.
Tags:

Mar Medinyà, gestora cultural

Quina il·lusió saber que un lloc com la Barts es convertirà, suposadament, en un espai per a la música de totes! Ara potser faltaria posar-nos d’acord en el que suposa convocar un concurs públic en aquesta ciutat plena de corrupció cultural i establir el que significa la música en la nostra cultura i en un barri com el Raval.

De bones a primeres em sembla evident que l’exclusivitat i el hipsterisme que emanava fins ara de la Sala Barts haurà de desaparèixer per a convertir-se en un espai integrador i inclusiu, no tan sols de la cultura privilegiada, sinó també de la de totes les persones que ens envolten. I tot i que sembli una tasca impossible, no crec que ho sigui.

Jo personalment, que fa anys que visc entre els clarobscurs de la música clàssica, haig de dir que trobo molt a faltar un espai on la clàssica connecti amb la diversitat d’una ciutat com Barcelona; on es fusioni amb les persones que l’habiten, sense protocols exclusius ni nassos arrufats. És per això que penso que la futura Casa de la Música hauria de ser capaç de crear espais on la clàssica pugui entendre’s al mateix nivell que el trap o el reggaeton, on les ciutadanes tinguin l’opció d’escoltar com sona un violí de ben a prop i puguin experimentar els sons de la clàssica, destruïnt les barreres que la converteixen en quelcom incomprensible per a la immensa majoria de la gent.

Mar Medinyà, gestora cultural

 


Il·lustració de Xavier Alamany pel número 41 de Nativa en paper (cliqueu la imatge).


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Arxius

Authors

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Política de privadesa

Donen suport

mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )