Sessió de l’Escoleta #5 (“10 coses que he après sobre participació a la meva feina”), adaptada a format radiofònic.
La proposta consisteix en exposar un seguit de reflexions que l’autor a considerat interessants per què en algun moment van suposar canvis en relació a aprenentatges o conceptes diferents. En ella es proposa tractar la qüestió de la participació com un camp ampli en el que accions relacionades amb la militància, l’associacionisme, els projectes comunitaris o les iniciatives de les administracions públiques es poden trobar amb situacions comunes. També es tracta la qüestió considerant tant iniciatives de professionals com de persones que no ho són.
Aquest és l’índex de les idees tractades:
1.- Participar és d’allò més habitual en les persones, i és important que ho reconeguem.
2.- Normalment parlem de participació quan algú vol bellugar a algú altre a un lloc on normalment no hi seria.
3.- En tot procés participatiu hi hauria d’haver, com a mínim un grup, un objecte i un dispositiu. Sovint dediquem molt més esforç o atenció al grup que als altres aspectes.
4.- La participació sempre té uns límits, i aquest no és el problema. El que sí és un problema és no identificar-ho.
5.- Els límits com a marc de creativitat.
6.- És molt habitual que identifiquem participar amb assistir a reunions.
7.- Es participa sobre coses. Cal saber d’aquestes coses.
8.- El professional de la mediació com a problema. Pots treballar per l’emancipació com assalariat d’una administració pública?
9.- Per a promoure participació és millor estar-hi vinculat?
10.- La participació, un assumpte cultural.
Descarrega’t el podcast:
Aquí trobaràs tots els podcast de Ràdio Nativa:
https://nativa.cat/category/tipus-de-documents/podcast/
Si fas servir itunes, també et pots subscriure al nostre canal de podcast en aquest enllaç:
https://itunes.apple.com/es/podcast/radio-nativa/id1384274998?mt=2#
Si fas servir ivoox, ens trobaràs aquí:
https://www.ivoox.com/podcast-biblioteca-nativa_sq_f1577723_1.html
0 Respostes
Si vols pots seguir els comentaris per RSS.