Actualitzat el 25 de Març
Dimecres 22 de Març, a les 19’00 hores.
Emissió radiofònica per internet, amb Ramon Faura (músic) i Jordi Oliveras (Indigestió).
També pots descarregar l’àudio aquí:
Ràdio Nativa - 22/03/2017
Amb motiu de l’exposició Aftermath, i dins del programa Interfícies, partint d’una reflexió sobre les grans mostres internacionals, explorarem les relacions entre la tecnologia, entesa com un mite contemporani i la contracultura.
“Quan el món incloïa extensos territoris encara no explorats, aquells espais en blanc en el centre del mapa d’Àfrica que fascinaven Joseph Conrad, es podia arribar a creure que les coses sorgien del no-res. En les exposicions universals del XIX, contemporànies de l’època colonial que descriu Conrad, el progrés tècnic mostrava les seves meravelles com si fossin el producte perfecte d’una racionalitat gairebé divina. La fascinació pel producte era la fascinació per l’objecte: màquines de cosir, locomotores, butaques mecàniques, làmpades de gas, bombetes d’incandescència, ascensors. Les condicions materials i laborals sobre les quals s’assentava la producció industrial no s’exhibia. El procés es mantenia ocult, especialment el desplaçament de les matèries primeres. Com si el cautxú, l’ivori o el banús haguessin caigut del cel.”
Ramón Faura, a “Cultura en tensió”.
“Per descomptat, seria absurd negar la potència dels mitjans digitals per ampliar la producció, la mediació i l’accés a la informació, el coneixement, l’art i la cultura. Però també cal reconèixer que la pretensió de superar aproblemàticament les estratègies de democratització cultural modernes, basades en la intervenció pública, té una relació complexa amb l’escenari històric en què van sorgir els moviments de cultura lliure.”
César Rendueles, a “Cultura en tensió”.
El programa es podrà escoltar en streaming des de qualsevol navegador, al canal de Nativa.
Posteriorment penjarem el podcast a Nativa.
0 Respostes
Si vols pots seguir els comentaris per RSS.