e Povera patria, cantada per Maria Rodés |Nativa
Skip to content


Povera patria, cantada per Maria Rodés

Escrit el 02/12/2014 per Silvia Cruz Lapeña a la categoria ARTICLES, Ràdio Nativa.
Tags:

Povera patria” es un tema de Come un cammello in una grondaia, un disco que Franco Battiato publicó en 1991, fecha en la que se cuece una de las peores épocas de la política italiana. Y eso en Italia es decir mucho. Se estaba gestando el proceso judicial conocido como Manos Limpias, en el que se descubrió que políticos de todos los partidos y empresarios de todo el país estaban implicados en una gran red de corrupción. ¿A que resulta familiar?

El tono de la canción, tierno y libre de resignación a pesar de hablar de un mal que parece inevitable, se completa con la posibilidad de la esperanza: “Quizás cambiará”, dice una letra que también ataca a la prensa y a la sociedad en su conjunto. Por todo esto, creo que “Povera patria” no es una canción política. O no solamente. El hecho de que pueda aplicarse a cualquier país y que no deje espacio para ninguna idea que no sea la de intentar sobrevivir entre tanta miseria moral, la convierte para mi en algo más cercano a un himno universal y civil. Y Maria Rodès, en su versión, ha recogido ese tono a la perfección.

 

Nota: La versió de Maria Rodés de “Povera patria” va ser estrenada el dia 26 al primer programa de Ràdio Nativa, després d’una convocatòria oberta per a que els lectors de Nativa proposéssiu cançons a versionar. Si no hi ha novetat, pel proper programa tornarem a repetir la proposta.


2 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.

  1. Rafa Milán says

    Genial

  2. Fermín says

    Enganchado a la canción y a su voz.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Últims comentaris

Autors

Arxius

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)nativa.cat

Política de privacitat

Donen suport

fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )