Adhesió al comunicat davant la política de subvencions de la Generalitat

Escrit el 15/05/2014 per admin a la categoria OPINIÓ.
Tags:

Des d’Indigestió ens vam adherir a aquest comunicat pels següents motius:

1.- Per què parla d’una situació que ens afecta. Personalment, pel que implica de progressiu procés de precarització del que fem i de com vivim, i col·lectivament, per què tenim constància clara de com afecta a molta gent que fa feines similars.

2.- Per què agraïm la iniciativa de Xarxaprod d’obrir el comunicat a col·lectius petits i persones diverses, també fora del seu àmbit, que són les arts visuals. Amb això fan un petit gran pas que millora la dinàmica dels gremis de la cultura. I d’això ens sentim molt més aprop que d’altres escarafalls que fan algunes grans organitzacions culturals.

3.- Per què -sense pensar, ni molt menys, que sigui l’instrument perfecte-, pensem que algunes polítiques actuals adverses al sistema de subvencions, estan encarades a un sistema més controlat per l’aliança estat-mercat, i en direcció contrària a l’autonomia de la ciutadania.

4.- Per què entenem que es parla d’unes disposicions que no només afecten als col·lectius culturals sinó que també afecten a moltes organitzacions socials que depenen dels mateixos mecanismes de finançament. Potser estaria bé compartir amb elles el tema.

5.- Per què en el fons, tot i que de forma tímida i amb una mirada centrada en la realitat més immediata, entenem que implícitament es crida a la desobediència al deute, que és un problema que ens afecta globalment.

En aquest sentit, volem deixar clar que la solució concreta del que es denuncia en el comunicat no serà suficient per a que ens aturem en la disconformitat amb l’actual estat de les coses i en la lluita global per una vida digna.

I tímidament afegim que, tot i que pensem que la gent que treballem en cultura tenim molts deures pendents amb la ciutadania, ens encantaria que també el signessis, sobretot si no tens un interès gremial directe.

0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.

Pots escriure HTML senzill

Trackback?

Últims comentaris

• Lola: Terrible época la que vivió tu padre, tu madre, yo y tantos. A tu padre lo torturaron sin dejarle pruebas...
  • maria: Excelente.Qué bien escrito está.Mejor imposible
  • Lucas Quejido: Moltes gràcies, company! Estic content perquè, malgrat tot, he aconseguit allò que volia fer, i és que...
  • Laura Alejandra Aramburu: Muy bueno artículo. Muchas gracias.

Autors

Arxius

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Mail to info(a)indigestio.com