Abans de començar el curs, hem pensat que podria estar bé recuperar alguns dels textos més llegits durant els darrers mesos, per si te’ls has perdut i et ve de gust llegir-los:
EDUCACIÓ / UNIVERSITAT
Coincideix que hi ha hagut unes quantes reflexions sobre el món educatiu.
Carta als meus estudiants de filosofia, de Marina Garcés.
“Estem fora de lloc, circulem fora de pista i segurament ens queda poc temps. El que dic no és fruit d’una suggestió apocalíptica ni d’un victimisme anti-retallades. És que la universitat ja fa anys que silenciosament navega cap a la seva transformació radical, amb un full de ruta del que no som part.”
Collir flors en l’asfalt o una possibilitat de fuga, d’Aida Sánchez de Serdio.
“Si això no ens resulta sostenible, si ens posem literalment malaltes, si ens adonem que ens estem convertint en l’ornament que distreu de l’embrutiment real al que estem sotmeses, llavors l’única acció coherent és deixar de salvar les coses.”
Per què defenso la universitat si m’agrada tan poc, de Marina Garcés.
“Començo a tenir la sensació que no és la gent qui se’n va de la universitat, sinó la universitat i els seus principis qui se’n va de l’actual sistema universitari.”
Educar (nos) en la pràctica: Just Dance!, de Lluc Mayol
“M’agrada entendre l’educació com el fruit dels aprenentatges que les persones realitzem en aquestes danses, dins i fora dels centres educatius”
PERIODISME CULTURAL
La música de los otros, de Nando Cruz.
“La sedimentación de prejuicios en los medios de comunicación hace que cada año se rechacen con más vehemencia y rapidez estilos y artistas a cuyas propuestas se les otorga el calificativo de música de mal gusto o baja calidad sin intentar entender y valorar su impacto social. Al menospreciar la electrónica poligonera, los ritmos latinos, la canción flamenquita y tantos otros géneros aparentemente fuera de la órbita de las secciones de cultura, resistiéndose a comprender los géneros que más arrasan en España los medios aplican a menudo el mismo veto moral que en los años 50 se ejercía contra el rock negro.”
Un periodismo musical incapaz, de Xavier Cervantes.
“El periodismo musical de aquí y ahora, en los medios generalistas, es una infamia porque sigue bebiendo en las fuentes del ego y se acomoda en la lógica naíf de “lovers / haters”. Y así seguirá mientras no entendamos que debemos desaparecer en el texto, que la opinión va en la explicación y no al revés, que nuestra obligación, si es que tenemos alguna, es con el lector, a quien no podemos presuponer experto pero tampoco estúpido.”
El blanco fácil, de Nando Cruz
“La pasión por el fútbol está socialmente aceptada, pero la fiebre adolescente es una anomalía ridiculizable. Es una enfermedad pasajera, pensamos. Y esto último es científicamente cierto. Pero por eso mismo deberíamos tratarla con menos cinismo, puesto que el porcentaje de féminas adolescentes cuyo fanatismo deviene crónico es mínimo.”
0 Respostes
Si vols pots seguir els comentaris per RSS.