e InVictro 2012 |Nativa
Skip to content


InVictro 2012

Escrit el 09/09/2012 per Jordi Oliveras a la categoria PUBLICITAT.
Tags:

Aquest any hi ha una novetat a l’InVictro que és d’aquelles que passen desapercebudes pel públic general: la programació deixarà d’estar inclosa dins el programa del Mercat de Música Viva de Vic.

L’emergència ha estat en els darrers anys l’argument de la relació d’InVictro amb el Mercat. El valor que se’ls donava des de fora, i que l’equip d’InVictro assumia, era que aquí es programaven per primer cop els grups que amb el temps accediríen al mercat. Un mercat, d’altra banda, -el de la música a Catalunya- que, si atenem la relació econòmica producte cultural-públic, sembla més una ficció que una realitat. Però, no perdem el fil, el cas és que aquesta idea de l’emergència era una bona explicació per articular la relació amb el mercat. Emergir vol dir “pujar” fins trobar l’estabilitat aquest mercat. Treballar per l’emergència volia dir, doncs, funcionar com a departament de recerca del mercat.

Ara les coses estan canviant, i potser no hi ha espai pels dos nivells. Des del nostre punt de vista -i és una opinió del tot particular- InVictro, i molts altres projectes similars, s’han de treure de sobre tot aquest discurs de l’emergència. Deixem-nos de falsos ascensors. Hi ha cultura i prou. L’opció d’InVictro és ser quelcom que ja ha estat en els seus 10 anys de vida: una programació amb personalitat que fa una gent de Vic, aprofitant l’ambient de festa musical que hi ha a la ciutat durant aquests dies, per a gent de la ciutat i visitants. I, encara més, si s’ho proposéssin potser podrien ser un bon laboratori per a construir una economia de la cultura diferent, més viscuda, social i basada en el comú, diferent a la que la fantasia de la indústria cultural suposa. Pensem que les administracions, des de la instància que sigui, farien bé acompanyant aquests processos sense cap altra excusa. Cultura feta per ciutadans, gestionada per ciutadans, i posada a l’abast de més ciutadans. Com a model, si hi ha un després de la crisi, ha de tenir a veure més amb aquestes coses que amb altres artificis més aparatosos.

Sigui com sigui, el cas és que l’InVictro es torna a fer, amb un programa més curt però farcit de bones propostes, i que us convidem a seguir-lo.

Més informació: https://www.invictro.com/


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Arxius

Authors

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Política de privadesa

Donen suport

mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )