Skip to content


Festival Mira. 5/11

Escrit el 12/11/2011 per Antònia Folguera a la categoria Re-Visions.
Tags:

Festival Mira!
Fabra i Coats, 5/11/2011

Per Antònia Folguera. @bzzzbip

Des del Dissabte dia 5 de Novembre, que no s’escolta res més: Ha nascut un nou festival a Barcelona. Sembla que en una ciutat on aixeques una pedra i et surten vint Video Jockeys, on hi ha una bona oferta formativa en arts audiovisuals, on hi ha segells de música electrònica dels virtuals i dels que fan discos “de veritat”, hi ha encara pocs llocs on poder realitzar en condicions directes audiovisuals, on la meitat “video” te la mateixa importància que la meitat “audio”.

El MiRA, festival de Música i Recerca Audiovisual, neix amb la voluntat de fer xarxa amb els artistes i col.lectius locals, i amb l’intenció de crear un espai, pensant exclusivament en la naturalesa dels directes de música electrònica, sovint molt estàtics on els músics i Vjs miren fixament la pantalla del ordinador. La part escenogràfica i visual va fer honor al terme “recerca” i és fàcil d’intuir que molts festivals “grans” es posaran les piles en aquest sentit: esperem mappings de tot tipus en un futur proper. Per a qui resulti alié el concepte, mapping és una tècnica audiovisual que consisteix en projectar imatges a sobre d’una superficie, sel·leccionant-ne d’una manera molt precisa els volums i contorns i creant diversos efectes de moviment.

El festival es va celebrar a la rehabilitada fàbrica Fabra i Coats, en una única jornada en la que van desfilar tant artistes de l’escena electrònica local, com Pina, els Downliners Sekt, Cauto, Aster o  bRUNA, com “caps de cartell” internacionals:  l’holandès Kettle i els ja veterans Plaid. Tots ells acompanyats de diferents artistes coneguts per la majoria d’aficionats a la cultura Vj: Els Videokratz i Proletari Arts, el col.lectiu Visitor o Do not disturb.

Part de l’èxit del MiRA va ser sens dubte el públic, que encara que no coneixia moltes de les propostes que s’hi presentaven (per exemple, DOSF era el primer cop que tocaven junts, i no tenen cap disc al mercat) mirava amb atenció el que passava al escenari amb cara d’apreciar-ho de debò. Una de les frases més escoltades era: “¿On s’amaga normalment tota aquesta gent?” demostrant de que a Catalunya hi ha un public nombrós aficionat a la música electrònica, però un tant dispers i amb ganes de que hi hagi esdeveniments que facin de punt de reunió.

Només la pluja va posar la nota discordant i va aiguar el mapping de Desilence Studio, a la façana de la Fabra i Coats i que servia de punt final a una nit en que segurament tots els assistents ens en vam anar a dormir amb un somriure d’orella a orella i amb el desig de tornar-hi l’any que ve.


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Últims comentaris

  • Daniel: Muito bom. Muy Bueno!
  • enric: Grácies Ramon. Ho descrius amb molta profunfitat i bellesa.
  • Bani: He sentido a menudo las mismas cosas pero jamás hubiera sido capaz de expresarlas tan bien… Una abraçada
  • Capi: M’ha encantat.

Autors

Arxius

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Política de privacitat

Donen suport

fesnos_indies
fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )