e Fòrum d'Indigestió 2008. Christopher Williams | Nativa
Skip to content


Fòrum d’Indigestió 2008. Christopher Williams

Escrit el 26/02/2009 per admin a la categoria Intervencions al Fòrum.
Tags: .

Fòrum 2008. Christopher Williams
Músic i programador.

UN MODEL D’INTERDEPENDÈNCIA EN LA PROGRAMACIÓ DE LA MÚSICA EMERGENT

“Una de les coses més problemàtiques que trobo, o una de les malalties més fonamentals que trobo a nivell de la programació musical i la vida musical a Barcelona, és que vivim tots en guetos. És una ciutat on trobo a faltar el diàleg a molts nivells. Per exemple, ara la meva bici està lligada a un arbre i m’ha costat molt trobar un lloc per aparcar-la (…). El bicing sempre té lloc i és un exemple de la falta de diàleg a un altre nivell. Tenim un pensament que és mirar la situació dels ciclistes a Barcelona, fomentar l’ús de la bicicleta, etc, i llavors fem tot sense consultar els col·lectius d’activistes ciclistes. Mentrestant, anem desenvolupant una mena d’empresa privada dintre d’una entitat pública i acabem sense aparcaments per tota la gent que ja tenia una bicicleta. Llavors, bàsicament, cedeixo els meus minuts restants a preguntar coses als altres participants. Això és totalment improvisat, però, com el Jordi ha escollit aquest format per picar, jo torno el favor i pico també. Tinc tres preguntes: Eva, què vol dir la música de risc? Quin paper té en els espais o en la programació institucional?”
EVA VILARÓ “Doncs, arriscar-se a programar alguna cosa que, pel motiu que sigui, utilitza un llenguatge o una forma d’expressió que surt fora de les convencions preestablertes o del que en aquell moment es creu que és normal o convencional. Això sempre implica un risc perquè el fet de no ser convencional fa que hi hagi menys públic o gent que ho conegui. I per això té un menor espai del que hauria de tenir (…) Jo crec que, pel fet de no ser convencional, ha de tenir uns espais propis que han de sortir també de la no convencionalitat (…)”
CHRISTOPHER “Carmen Pardo, creus en l’existència de l’art major i l’art menor? Quina importància té aquesta distinció en el panorama musical de Barcelona comparat amb altres ciutats similars d’Europa?”
CARMEN PARDO “No en tinc ni idea de què és això de l’art major i l’art menor, jo no funciono així. No crec que tingui categories, si és que continuen funcionant, doncs malament per la gent que les faci funcionar. Però crec que hauríem de partir de la indistinció (…)”
CHRISTOPHER “Carme, Barcelona s’autoanuncia com la botiga més gran del món. Els músics haurien de lluitar en contra o aprofitar aquesta imatge per millorar la seva situació?”
CARME ZAPATA “Els músics sols no, però això t’ho explicaré ara en la meva intervenció.”



Últims comentaris

  • Pachuco Choco: Vosaltres sí que sou GUAPOS!
  • Red Pèrill: Ets la meva reina, Roger.
  • Xavi Portalés: Ets gran Pepet! 😁🎵🐥💚
  • Empe: Sí, realmente una gran exposición de la realidad urbanística. Estuve en Estambul hace un par de meses. Descubrí...

Autors

Arxius

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)nativa.cat

Política de privacitat

Donen suport

fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )