e Entrevista: Sidonie | Nativa
Skip to content


Entrevista: Sidonie

Escrit el 05/12/2002 per Jordi Oliveras a la categoria Entrevistes a músics.
Tags: .

Nat 4 des_02 Jordi Oliveras

L’entrevista feta a Sidonie a través del fòrum ubicat www.indigestio.com ha estat una bona experiència. D’entrada, cal destacar l’èxit de la convocatòria. Mes de 160 missatges. Sense desmerèixer la projecció de la nostra jove publicació, és raonable pensar que principalment la participació es deu a la manera de ser del grup i al bon nombre d’amics que tenen.

Sorpreses del fòrum? Una. La participació de gent de tota Espanya. Albacete, Oviedo, Bilbao,…. Pensant-ho bé és normal però un –jo- no és prou conscient de que aquests nois ja han viatjat molt i han fet molts amics (també alguns enemics). Dues. El protagonisme de l’Axel en la relació amb els fans. La interacció ha estat total. Piropos i manifestacions de carinyo per totes bandes i també la perseverància del bateria en les respostes als missatges. Tres. Constatar que el personatge (els personatges) es pot menjar al grup. El seu tò informal a l’escenari marca considerablement el tò d’alguns diàlegs (el format fòrum a internet ajuda) fins donar la sensació que aquesta vessant pot ocultar altres facetes mes serioses del grup que alguns tenim la sort de conèixer. Quatre. A molta gent li interessen coses molt diferents sobre els grups al que es parla a les revistes de música. Potser ens ho hauriem de pensar, els que utilitzem el “llenguatge periodístic”.

LA PREMSA I SIDONIE

Autor: Oscar Mensaje ¿Que opinais de la prensa? Mojaros: Mondosonoro, Rockdelux, Popular 1, AB, Todas las Novedades, Bad Music, Bad Magazine, Ruta 66, Nativa, Go. ¿Qué valor le dais a su opinión de vosotros?

JESÚS: te sere muy sincero: Mondo Sonoro, son grandes amigos nuestros, hicimos juntos un viaje a Alemania y fue tan divertido estar allí con ellos, estuvimos los tres dias borrachos. Rock de Lux son en mi opinion una pandilla de (…), exceptuando dos o tres que conozco… Popular 1 es una revista que me encanta, la compro y la disfruto, el unico problema es que Cesar Martín es algo elitista, ¿no crees? AB son todos una pandilla de modernos, pero buena gente y nos han ayudado bastante. El resto si te digo la verdad ni fu ni fa aunque si sacan un reportaje de Sidonie me parecen todas maravillosas.

MARC: Todas me parecen objetivas y con unos contenidos muy interesantes menos Rockdeluxe que me parecen cada vez mas sectarios

Autor: mar Mensaje ¿Llevais mal que os critiquen?

AXEL Preferimos que nos critiquen a que nos desprecien, sin más.

Autor: mar Mensaje ¿Alguna crítica os ha sido útil?

AXEL Todas.

SIDONIE GOES TO BARCELONA

Autor: Shabir. Mensaje: Sidonie en medio del montaje y de los fastos de la MTV. Espero que, al menos, os sirva para abrir una puerta (grande) hacia el extranjero. También espero que sirva para que gentes del mundillo a nivel mundial descubran o se fijen en que aquí pasan cosas. ¿Tenéis ya algún indicio o propuesta en ese sentido derivada de esta actuación en la MTV Awards?

AXEL: De momento, y seguirá siendo así mientras no cambien mucho las cosas en este país, la actitud que adopto derivada de nuestra reciente actuación en la semana MTV, es la de seguir siendo crítico hacía los promotores españoles de conciertos. Parece que, por defecto, deben considerar más importantes a cualquier grupo que venga de fuera. Eso suele traducirse en un trato menor hacía los grupos que trabajamos aquí.

En cuanto al concierto para la MTV, todavía nos preguntamos porque “Libertines”, un grupo inglés que, pese al bombo que se le esta dando desde su país natal, aquí todavía no han vendido ni la quinta parte de lo que, por suerte, hemos vendido nosotros, tuvo que tocar después de Sidonie… Sólo la gran asistencia de público a esa hora tan temprana nos devolvió la ilusión que todo músico merece.

Autor: Jordi Mensaje: La proyección que habeis obtenido, os ha permitido viajar mucho fuera de Barcelona, ¿Que habeis aprendido con estos viajes?

AXEL: Lo más interesante de viajar fuera de España para presentar nuestros discos ha sido topar con la cruda realidad del triste panorama musical de nuestro país. Después de estar durante tres años tocando por toda la Península en conciertos que, ciertamente, solían funcionar muy bien a nivel de público, tuvimos que ir fuera (concretamente al festival Popkomm de Kholn) para que la prensa de aquí empezara a darnos cierta importancia. A veces aquí seguimos siendo un poco cazurros. Parece que todo lo que viene de fuera es mejor y merece mejor trato y olvidamos mimar a nuestras bandas, a menos que empiecen a ser respetadas más allá de nuestras fronteras. En ese sentido, deberíamos fijarmos más en la manera que tienen de hacer las cosas, a nivel de indústria musical, los ingleses o los franceses, por poner un ejemplo.

EL SHOW DE SIDONIE

Autor: Mònica (www.sonorate.com). Mensaje: Hola chicos… En vuestra nueva gira ya no veo a vuestro amigo el tomate, ni el gorrito de pantera rosa, ni el cabezón ese de ¿que bicho era? un oso o una nutria o algo así? …ni vuestro amigo el maniqui…. Los hecho de menos… ¿vosotros no? ¿os estáis volviendo más serios dentro del escenario o se trata de renovarse…? ¿nos guardáis nuevas sorpresas? Saludos!!

MARC: El tomate nos lo robaron, la pantera rosa se fue con el maniquí a hacer un cursillo CCC de como aprender a cocinar el pulpo a feira (nuestro plato favorito) y el tejón o nutria-oso, como tu lo llamas, se ha hecho redactor del Rockdelux, porque últimamente no paraba de quejarse de una almorrana y de criticar a Carrots, Ellos, Deluxe y a nosotros mismos… por supuesto que habra nuevas sorpresas no se que dirección tomaran pero de momento tenemos unas cuantas nuevas canciones. Gracias

Autor: indiferente Mensaje: ¿Qué sería de Sidonie sin tanto show sobre el escenario? ¿Una imagen vale más que mil canciones?

MARC Escucha el disco y lo sabrás… No hay nada en el mundo que valga mas que una canción.

AXEL El espectáculo importa, por supuesto. Y es que… Qué es un concierto en directo sinó un show? El problema está en los grupos que no han entendido eso, nunca.

LET IT SHINE

Autor: Mateo y Selma Mensaje: Dear boys, You little pretty boyzs, why don’t you start singing something in SPANISH sometimes? It would be nicely sexy!!!

AXEL En el nuevo mini cd “Let It Shine”, coqueteamos ya con la sonoridad del castellano a través de las voces de Marc y Jesús. Lo hemos hecho versionando a nuestros admirados y amigos “El Niño Gusano”, concretamente su canción “Duerme”. Por algo se empieza. Nos ha gustado la experiencia, a pesar de que todavía nos identificamos más con la sonoridad del inglés. Ahora queremos probar con el húngaro, cantado al revés y reproducido con un efecto de Delay. El futuro, de todos modos, es incierto, y un tanto extraño, a veces.

Autor: mary Mensaje: Me gustaría saber cómo, cuánto tiempo y quien le enseñó a Jesús a tocar tan bien el sitar.

JESUS: Hola soy Jesús. Aprendí a tocar el sitar de manera totalmente autodidacta, lo encontre un dia en la calle Aribau aqui en bcn, lo compre y empecé a dar la tabarra a mi vecina sin tener ni idea de tocarlo. Pero no desesperes si tienes un sitar y le echas ganas, al final aprenderás lo básico y si tienes la oportunidad de recibir clases, pues mejor. Saludos Mary

Autor: Honey Mensaje: Hola wapos!! Primer, felicitar-vos… Acabo d’escoltar ‘Let it Shine’ i, com s’empre que escolto la vostra música, he flipat. M’encanta. Vull més! (…) Una curiositat. Quí ha fet els dibuixos de la portada i de la contra?? L’ampolla està mig plena o mig buida? Petonets pels tres, jo també aposto per tot el que tingui gran poder de concentració.

AXEL: El dibuixant de la portada es diu Blami. És basc, excèntric, fumeta, despistat i genial. Ens agrada la seva manera de reflectir en els seus dibuixos la seva incapacitat per a fer-se gran. Ens sentim molt identificats amb aquest quadre: espais en blanc, dibuixos fets per la mà d’uns nens i alcohol sobre una taula. Poques imatges tant simples podíen dir tant sobre l’estat actual post-gira de Sidonie. Els vodkes amb llimona ens estan destroçant l’ànima.

Autor: Xizor2005 Mensaje: Salut amics! Ultimament us vaig veure 3 cops durant la gira que vau fer pel circut de sales de Catalunya, i dir-vos que m’ho vaig passar de puta mare als tres, llastima no haver pogut anar a mes… Quina valoracio feu d’aquesta gira? Que us va semblar la resposta del pubic a les noves cançons?… L’homenatge a Keith Richards és collonut.

AXEL Casos com el teu, que ens vas veure 3 vegades, són els que fan que de la gira per Catalunya en fem una valoració molt positiva. Vam anar a sales on mai havíem estat abans i vam poder estrenar nous temes (els que aniran al següent disc que encara no hem començat a grabar), com el que dediquem a la figura de Keith Richards (“Blah, Blah, Blah”).

Nota Final. Aquest resum és només una selecció del que s’ha dit al fòrum. Una selecció personal de qui signa el resum i limitada per l’espai disponible. Al fòrum, encara hi podreu trobar la integritat dels comentaris realitzats. No us perdeu, per exemple, l’hilarant “acudit de bon rotllo”, un personal retrat del grup i els seus amics.



Últims comentaris

  • Ana: Justament la desvinculacio del Mon laboral es allo mes ridicul de les exigencies dels prfossors fixos. Perdón el...
  • Albert: Productivitat coneguda o productivitat desconeguda?
  • Alice Liddell: Avui m’has guanyat, Ramón.
  • Alice Liddell: Molt bé Ramón. I mira que mai a la vida quan anaves a la ETSAB hagués dat un duro pel que deies a la...

Autors

Arxius

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Política de privacitat

Donen suport

fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )