Nat_3_nov02 Jordi Oliveras
Estadístiques simpàtiques
Segons un article publicat a el diari EL PAIS el passat diumenge 27 d’octubre, que a l’hora cita un informe de la revista MUSICA & COPYRIGHT, durant el passat 2001 la quota del mercat discogràfic espanyol es repartia en un 77% del negoci en mans de les cinc grans companyies, i el 23% restant en mans de les petites. La dada espectacular, és que el mateix informe preveu que aquest 2002 pot acabar amb un 40% del mercat en mans de les petites companyies.
Tot i que caldria matisar la lectura d’aquestes dades tenint en compte que parlem d’un mercat que, diuen, està caient, i que entre les petites companyies es troba Vale Music, editora dels “triunfitos”, la dada no deixa de ser significativa. Indica que en aquest mercat en crisi, el paper de les petites discogràfiques tendeix a ser mes rellevant, i, donat que a nosaltres ens interessen mes la varietat que el “gust únic”, la música tractada amb cura artesanal que les invasives macro-campanyes, i la cultura que el producte, ens alegrem de la notícia. En aquest número de NATIVA “ho celebrem” amb un reportatge sobre les discogràfiques –petites, algunes molt petites- de la nostra ciutat.
El mateix informe destaca una tendència general dels consumidors a tota Europa a favor de la música en l’idioma local. Ja dèiem a l’editorial del primer número que creiem interessant i necessari apostar pel local i singular enfront d’un model massa homogenitzador de globalització, també cultural. Ara bé, tampoc apostem per una localització tancada, defensiva i malaltissa. Calen moltes idees i energies per una opció local, però integradora, oberta a influències, inquieta i que també sap reciclar el que ja és passat cultural. Per articular millor la nostra relació amb la cultura global. No ens interessa refugiar-nos del món, en volem ser protagonistes.
0 Respostes
Si vols pots seguir els comentaris per RSS.